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METAIR-DIMO

METAIR betreibt eine TTC-ECO-DIMO als Plattform für Messgeräte jeglicher Art. Der selbststartende, doppelsitzige Motorsegeler zeichnet sich durch seinen sehr  leisen Betrieb, geringen Benzinverbrauch, einer Reisegeschwindichkeit von 170 bis 180 km/h und mehr als 5 Stunden maximaler Flugzeit aus.
Unter den Tragflächen sind zwei strömungsoptimierte Behälter, sogenannte "Underwingpods" angebracht. Diese können mit je maximal 50 kg Instrumentierung ausgerüstet werden.

Details zu unserem universell einsetzbaren Flugzeug finden sie unter Flugzeug / Technische Spezifikationen - Dimo

Wir bieten umfangreiche 
Messsysteme (meteorologisch, chemisch, Fernerkundung) an. Unser Messsystem kann jederzeit für Ihre speziellen Anwendungen oder Ihren Bedarf erweitert und modifiziert werden.

Photo Cyril Hertz http://c-hertz.ch/ during the Flight Test Lab of the two Universities of Applied Sciences of Aachen and Zurich in August 2016, based in Nordholz/Spieka near Cuxhaven. METAIR-DIMO in flight over the North Sea. In the right hand underwing pod (left in picture), the standard meteorological instrumentation (temperature, humidity, CO2 and wind) is installed, whereas in the LH pod, a new airborne laser system was tested.

News

Quantifying methane emissions in the Surat Basin, Australia

See our latest publication in the list of publications

METAIR-DIMO 2016 over the North Sea
METAIR-DIMO during the FTL (Flight Test Lab) of the two Universities of Applied Sciences Aachen and Zurich (ZHAW) in August 2016.
Picture see HERE
Shortly after this, we documented methane emissions from the natural gas fields near Groningen, Netherlands. See Yacovich et al. in the list of publications
 
C-MapExp
In August 2012, METAIR was participating in C-MapExp  - a joint project with the University of Bremen and FU Berlin, funded by ESA:
Results of the campaign see Publications